Nytt content-team erbjuder direktsänd finansiell kommunikation i kristid

19 March, 2020

Förutsättningarna för den finansiella kommunikationen förändras i spåren av Covid19-krisen. Nya informationsbehov uppstår, Nasdaq och ESMA har gått ut med särskilda anvisningar om hur bolagen ska informera om krisens effekter och investerarmöten kan inte hållas som planerat. Wildeco erbjuder strategisk rådgivning och ett nytt content-team som har utvecklat genomtänkta lösningar för investerarmöten online och finansiell kommunikation med video.

I dessa tider är det av särskilt stor vikt att hålla hög transparens och hitta nya vägar för att kommunicera med ägare och finansmarknad. Intresset för nyheter, kommentarer och tillgänglighet är stort. De flesta planerade aktiviteter kan fortfarande genomföras, men med anpassade budskap och digital teknik.

Wildeco har lång erfarenhet av att hjälpa företag med sin finansiella kommunikation, i medgång såväl som i kris. Vi erbjuder strategisk rådgivning kring era kommunikationsbehov och tillämpningen av regelverket, och vi har nu även förstärkt vår kapacitet med ett nytt content-team och genomtänkta tjänster för video och online-kommunikation.

Lisa Lönner är ny seniorkonsult och partner med erfarenhet av innehållsproduktion, video och event. Lisa är civilekonom med en bred kommunikationsbakgrund som PR-specialist, kommunikationsstrateg och inte minst talartränare.

Joakim Båge, en erfaren ekonomijournalist, moderator och kommunikationsrådgivare till olika tillväxtbolag främst på First North, som Wildeco har inlett ett exklusivt samarbete med.

Våra tjänster för inspelad och direktsänd video online:

  • Digital information vid rapporttillfällen – video och audiostreaming av kvartalsrapporter som följer kraven i MAR och börsens övriga regelverk
  • Coachning, tips och videoträning av talespersoner för att bolaget ska få ut maximal effekt av videopresentationer och intervjuer
  • Producerade videointervjuer med VD, genomförda av etablerade ekonomijournalister för publicering i egna mediekanaler eller som sponsrade artiklar – “native advertising”
  • Videosända investerarmöten och presskonferenser inklusive budskap/manus, teknik och marknadsföring
  • Professionell moderering som gör innehållet engagerande och lättsamt
  • Bolagsstämma online – Wildeco har koll på de formella förutsättningarna och kan producera videosända bolagsstämmor med den senaste tekniken för att rösta online – givet vad bolagsordning och övrig formalia tillåter.

Videostreaming är numera en etablerad och uppskattad kommunikationskanal. Med partnerföretag och frilansande tekniker har Wildeco tillgång till hela leverantörskedjan och ansvarar för teknik och innehåll. Vi lägger särskild tonvikt vid förarbetet, budskapen, att talespersonerna är förberedda och att videon ska nå sin publik.

För ytterligare information kontakta:

Jacob Nyberg, Managing Partner, 070-767 08 83 eller jacob.nyberg@wildeco.se
Lisa Lönner, Senior Advisor, Partner, 070-200 94 14 eller lisa.lonner@wildeco.se